Zadání projektu
Vytvořte webovou aplikaci v prostředí Java nebo .NET s internetovým rozhraním podle specifikace dohodnuté s vyučujícím. Součástí řešení bude
- dokumentace obsahující zadání problému, analýza ve formě UML diagramů a uživatelská příručka včetně popisu instalace a adresy, na které běží funkční verze systému,
- Zdrojové soubory a jiné artefakty potřebné pro kompilaci a deployment projektu (makefile, build.xml, vcproj ...)
- testovací data pro vytvoření tabulek a naplnění databáze.
Řešení projektu bude organizováno v týmech tvořených nejvýše trojicemi studentů. Složení týmů bude dohodnuto na začátku semestru s cvičícími. Součástí dokumentace bude také popis konkrétní činnosti a rozpis procentuálního podílu jednotlivých autorů.
Použité technologie:
Pro vytvoření aplikace použijte technologie
- JavaPro implementaci prezentační vrstvy použijte frameworky Struts2, JSF případně další které Vás zajímají. Aplikační logiku striktně oddělte od prezentační vrtsvy (možno použít EJB nebo Spring). Pro ukládání dat zvolte buď relační databázi spolu s vhodným ORM nástrojem (nejlépe Hibernate) nebo použijte objektově-relační datový model.
- .NET - jazyk C#Použijte ASP.NET nebo ASP.NET MVC pro generování HTML stránek. Třídy aplikační vrstvy budou v odděleném DLL (tzn. Solution bude mít projekt obsahující aplikační kód a dále Website (Web Application project), který referencuje tento projekt). Stejně jako v JAVě je možné použít framework Spring.NET. Do databáze přistupujte pomocí ADO.NET nebo rovněž pomocí ORM nástroje (např. NHibernate, Entity Framework (VS 2008 SP1), LINQ).
Hodnocení projektu:
Projekt bude hodnocen dle následujících kritérií (bodové hodnocení jednotlivých částí se může ještě změnit):
Část projektu | Body | Min. body | Bude hlavně hodnoceno |
---|---|---|---|
Analýza | 10 | 5 | Diagram tříd, vhodné použití návrhových vzorů, nezávislost modelu od www aplikace, použití moderních UML nástrojů... |
Implementace | 25 | 20 | Funkčnost, skripty pro Ant, vhodná struktura projektu, Java Code Convention, Struts (.NET), XDoclet, Hibernate, ... |
Dokumentace | 5 | JavaDoc, Uživatelská příručka, ... | |
Prezentace | 5 (2b. analýza, 3b. finální prezentace) | Celkový dojem a připravenost, znalost zásahu do aplikace, ... | |
V případě neznalosti zásahu do aplikace, může být projekt hodnocen 0 body!!! |
Témata projektů
- Přihlašování na zkouškyStudent je zapsán do několika předmětů a v těchto předmětech jsou vyhlašovány zkušební termíny. Aplikace zajistí možnost přihlášení studenta na zkoušku podle platných pravidel a umožní vytváření sestav se seznamy zapsaných studentů.
- Předběžný zápis do předmětůStudent má k dispozici předměty z předem sestaveného studijního plánu. Aplikace zajistí možnost výběru předmětů z tohoto plánu podle platných pravidel a umožní vytváření sestav se seznamy studentů zapsaných do jednotlivých předmětů.
- Zápis na cvičeníStudent má k dispozici rozvrh výuky a seznam zapsných předmětů. Aplikace zajistí možnost výběru konkrétních hodin výuky podle platných pravidel a umožní vytváření sestav se seznamy studentů zapsaných na jednotlivé hodiny.
- Přihlašování k projektůmStudent má k dispozici seznam zapsaných předmětů a témata projektů vyhlášených v jednotlivých předmětech. Aplikace studentovi zajistí možnost výběru témat podle platných pravidel a umožní vytváření sestav s přehledem vybraných témat pro studenty v jednotlivých předmětech.
- Elektronické zkoušeníStudentovi je ze seznamu otázek vygenerován test s volenými i tvořenými odpověďmi. Aplikace zajistí vyplnění testu studentem, jeho zhodnocení učitelem a umožní vytváření sestav s přehledem výsledků studentů v jednotlivých testech.
- Anketa k hodnocení výukyStudent má k dispozici seznam zapsaných předmětů a vyučujících, kteří v těchto předmětech učí. Aplikace zajistí studentům možnost vyplnění ankety k obsahu a formě výuky v předmětech a k úrovni výuky vyučujících a umožní vytváření sestav s přehledy pro konkrétní předměty a vyučující.
- Informační systém pro recenzi článků na konferenciAutor článku bude schopen vložit do systému článek (jako text do formuláře, nebo upload PDF). Systém přidělí tento článek recenzentovi, který jej posoudí a přidělí článku body. Na základě stanovené hranice pak systém určí zda je článek přijatý na konferenci nebo je zamítnutý.
- Registrace (poplatek, strava, ubytování) na konferenci (či libovolnou jinou akci)Potencionální účastník konference se chce zaregistrovat k účasti. Na základě objednaných sluzeb se mu vytvoří potvrzení přihlášky, která bude obsahovat podrobné informace na které dny má zajištěné ubytování a stravu. Vstupní poplatek bude možné specifikovat v několika úrovních (např. student, zaměstnanec VŠ, odborník z praxe apod). Organizátor konference bude mít možnost vidět souhrné sestavy tak aby mohl zajistit objednání dle požadavků účastníků konference.
- Informační systém skupin sdílejících informace na webu (diskuse, seznamy publikací, články)Komunitní stránky, které umožní publikování zpráv přihlášenými uživateli, provozovat diskuzi mezi členy apod.
- Prodej lístků na ples.Aplikace bude umožňovat prodej lístků na ples na konkretní místo. Kupující si prohlédne rozmístění stolů na plese a vybere si konkrétní místa. Ty mu budou následně do zaplacení zarezervovány.
- Vlastní zadáníStudenti si mohou vymyslet vlastní zadání (např. část bakalářské práce - pokud spadá do oblasti náplně předmětu).
Ve vlastním řešení toto rámcové zadání podrobně rozpracujte a předejte cvičícímu v elektronické podobě (e-mailem), detaily konzultujte s vyučujícími. Součástí zadání bude specifikace požadavků (preferovány Případy užití - Use Cases)Rozsah řešení musí být úměrný počtu autorů. Pro tříčlenný kolektiv se předpokládá možnost prohlížení, vkládání a opravování všech relevantních údajů, pro řešení jedním studentem postačí předpokládat, že všechny potřebné údaje (studenti, předměty, učitelé) jsou již v databázi uloženy.
(c) Lumír Návrat, FEI VŠB-TU Ostrava | Design: Miroslav Beneš, FEI VŠB-TU Ostrava | 4. 5. 2024 15:17:23 |