Programovací jazyk Java

Miroslav Beneš

Katedra informatiky FEI VŠB-TU Ostrava

Obsah

2.1. Ukázka na začátek
2.1.1. Vytvoření zdrojového textu
2.1.2. Překlad a spuštění programu
2.2. Třídy a objekty
2.2.1. Vytvoření instance třídy
2.2.2. Konstruktory
2.2.3. Metoda main
2.3. Dědičnost
2.4. Rozhraní
2.4.1. Úlohy k řešení
2.5. Abstraktní třídy a metody
2.6. Balíky tříd
2.6.1. Odkaz na třídu v jiném balíku
2.6.2. Standardní programové balíky
2.6.3. Úlohy k řešení
2.7. Zpracování výjimek
2.7.1. Strukturovaná obsluha výjimek
2.7.2. Příkaz try-catch
2.7.3. Vyvolání výjimky
2.7.4. Příkaz assert
2.7.5. Úlohy k řešení 2.7.
2.8. Závěr
2.9. Otázky
2.10. Další zdroje
Časová náročnost
Časová náročnost: 10 hodin

Cíl kapitoly

Po prostudování této kapitoly budete umět

Průvodce studiem

Tato kapitola předpokládá, že potřebujete pouze načerpat základní informace o jazyce Java tak, abyste mohli dále pokračovat ve studiu pokročilejších programovacích technik. Po tomto krátkém úvodu do programování se z vás jistě nestanou profesionální programátoři, k tomu budete potřebovat určitě důkladnější studium a pořádnou praxi, ale pro zvládnutí zbytku tohoto kurzu vám to bude stačit. Pokud se setkáte se složitějšími problémy, které již pouze na základě následujícího textu nezvládnete vyřešit, je k dispozici dostatek kvalitních a podrobných učebnic, ve kterých najdete více.

Ke studiu této kapitoly budete potřebovat základní vývojové nástroje pro prostředí jazyka Java, vystačíte i s řádkovými překladači volně dostupnými na Internetu jako Java 2 SDK firmy Sun.